La Liga - A barcelonai futballklub egy húzással megnyerte magának a kínai internetet
A barcelonai futballklub egy húzással megnyerte magának a kínai internetet

A barcelonai futballklub egy húzással megnyerte magának a kínai internetet

Németh Dániel ·
2019/02/01 13:17

Idén a téli átigazolási időszak pontosan olyan eseménytelenül telt, mint ahogyan azt megszoktuk. Gonzalo Higuaínt leszámítva egyetlen sztárjátékos sem talált új otthonra, és maguk a klubok sem igazán üldöztek neves futballistákat. Európában még így sem keltett különösebben nagy visszhangot, hogy Wu Lei, a Shanghai SIPG támadója az Espanyol színeiben folytatja pályafutását. Összességében mégis ez a transzfer váltotta ki a legnagyobb interakciót a közösségi médiában.

Jogosan merülhet fel a kérdés: ki az a Wu Lei és miért foglalkozunk vele egyáltalán? Wu Lei eddig a kínai bajnokság aktuális bajnokánál, a Shanghai SIPG-nél rúgta a bőrt, méghozzá ezen a szinten kifejezetten eredményesen. A mögöttünk álló szezonban 29 bajnokin 27 gólt szerzett és 8 gólpasszt adott, amivel ő lett a kínai liga gólkirálya. Ez nem kis dolog, hiszen a minőségi légiósokkal is teletűzdelt bajnokságnak utoljára 2007-ben volt kínai gólkirálya, akkor Li Jinyu zárt az élen.

Ami a kérdés másik felét illeti, azért foglalkozunk vele, mert Wu Lei átigazolását óriási érdeklődés övezte, igaz, nem az európai piacokon. Az Espanyol hivatalos Weibo-csatornáján (ami nagyjából a kínai Twitternek felel meg) több mint 32 ezer interakciót váltott ki a bejelentés, és pár napon belül 64%-kal nőt a klub követőinek száma. Azóta többen követik az Espanyolt az Instagramon is, a bejelentés követően 5000 új felhasználót szerzett a klub, a transzferről készített poszt pedig több mint 14 ezer interakciót szerzett.

Ezen a platformon ez lett az Espanyol legsikeresebb bejegyzése.

Kína népszerű focis alkalmazásán, a Dongqiudin keresztül több mint 20 ezer hozzászólás érkezett az átigazolási hírhez, míg a Weibón keresztül 1,8 millióan nézték meg a Wu Lei távozását bejelentő videót. Később a sajtótájékoztatón 2,5 millióan nézték élőben, pedig erre helyi idő szerint kicsivel éjfél előtt került sor. Nemcsak a közösségi platformokon volt érezhető az átigazolás pozitív hatása, hanem a mezeladásokon is megfigyelhető volt a növekedés, 48 óra alatt 1600 mezt adtak el Wu Lei nevével.

Elsőre talán egyik sem tűnik rettentő soknak, azonban ez csak egy része annak, amit az Espanyol - sőt, igazából a La Liga nyerhet az üzleten. Manapság már nincs olyan topbajnokság, amelyik nem próbálja megvetni a lábait az ázsiai piacokon, ennek egyik jele, hogy már délben is rendeznek mérkőzéseket. Most a spanyol liga kapott egy nagy előnyt a többi bajnoksággal szemben: van egy kínai játékos a bajnokságban, aki köré fel lehet építeni egy médiakampányt, ami rengeteget segíthet a La Liga népszerűsítésében.

  

Hasonló lehetőség ez, mint amikor Yao Ming az NBA-be szerződött.

Miközben a digitális térben elért sikereknek lehet (és kell is) örülni, fontosabb kérdés, hogy a megnövekedett érdeklődést hogyan tudja hosszabb távon kihasználni az Espanyol. Jelenleg sokan szkeptikusak azzal kapcsolatban, mennyire tudja majd megvetni a lábát Wu Lei a spanyol bajnokságban, ez ugyanis még mindig óriási váltás a kínai ligához képest. Vannak, akik ebben a transzferben csak és kizárólag marketingcélokat vélnek felfedezni, ami egyfajta nyitás a kínai tulajdonosok és befektetők felé.

Ha azokra a kínai futballistákra pillantunk, akik megpróbálkoztak az európai karrierrel az utóbbi években, valóban nem kecsegtet túl sok sikerrel az Espanyol új szerzeménye sem. Zhang Xizhe a Wolfsburgnál próbálkozott eredménytelenül, Zhang Chengdong mindössze egyetlen mérkőzésen kapott lehetőséget a Rayo Vallecano színeiben, míg Zhang Yuningot egyből kölcsönadta a West Bromwich Albion, és sem a Werder Bremennél, sem a holland élvonalbeli ADO Den Haag csapatánál nem tudta megerősíteni a helyét.

Mostantól Wu Lei-n a sor, hogy bebizonyítsa, többre is képes a kínai internetezők meghódításán kívül.

via sportsmedia.com

Hozzászólások