Wild Joe - Oldalára dőlt a Wild Joe, térdig ért a víz a hajóban!
Oldalára dőlt a Wild Joe, térdig ért a víz a hajóban!

Oldalára dőlt a Wild Joe, térdig ért a víz a hajóban!

Szabó GáborSzabó Gábor
2014/09/21 16:38

Rijekából rajtolt a Thousand Islands Race második kírása. A versenyt tavaly a magyar Wild Joe nyerte Józsa Mártonnnal a kormánynál, fedélzetén azokkal, akik a nyáron elképesztő rekordot felállítva nyerték meg a Kékszalagot a Fifty Fifty fedélzetén.

Idén nagyon nehéznek tűnik a címvédés, hiszen a mezőny idén erősebbnek tűnik.

Aki a hajók pontos helyzetére kíváncsi, az itt megtalálja a verseny hivatalos nyomkövetőjét.

22.50 - "Holnapra megérkezik a kremiki bázisunkról a tartalék nagyvitorla, így tudunk indulni a várhatóan délben rajtoló gyönyörű öböl futamon. Még versenyben vannak hajók, kitartást kívánunk nekik, ők a legkeményebb versenyzők! Nyalogatjuk a sebeinket, átnézzük és szárítjuk a felszerelést."

11.28- "Elég tapasztalt vitorlazókbol áll a csapat, de nem tudtunk mit kezdeni ezzel a nyomással, 22-35 csomóban tudtuk vinni a hajót, de az öböl bejáratánál 65 csomós csúccsal lecsapó nyomással szemben nem tudtunk mit tenni. A nagyvitorlát nem sikerült lehúzni így az elpusztult. A futamon az utolsó métereken elvéreztünk, nem futottunk be szabályosan. Szervezzük, hogy Rijekából idehozzuk a tartalékot, ha lesz visszafelé futam, mármint marad mezőny - akkor indulunk. Most szárítkozunk, a megfekvés közben térdig álló víz került a hajóba, ez is indokolta, hogy kiálltunk."

BREAKIING - 07.30 - A Kotori-öböl bejárata elott kaptunk egy 50+ csomós nyomást, a hajóval fél órát vergődtünk az oldalára dőlve, a nagyvitorla darabokra szakadt. Mindenki jól van, az anyagi kár jelentős.

03.40 - "Negyven órája vitorlázik a Wild Joe, hamarosan beérkezünk a Kotori-öbölbe a Thousand Islands Race-en sorrendben második helyen. A vége nappal is izgalmas, így hihetetlen sűrű villámlással és esővel kísérve pedig misztikus, figyelni kell a zátonyok, szirtek miatt."

01.13 - "Felkerült a Code zero újból, futtatunk Sveti Andrija felé, ezt a kicsi de annál csinosabb szigetet kell kerülnünk, majd irány Regent Porto Montenegro. Jelenleg a mezőnyben a legjobb sebességet tudjuk hozni, sorrendben a második helyen."

23.17 - "A vége sokkal erősebb, mint ahogy indult ez a verseny, de toljuk a gázt tovább - nem egyértelmű még, hogy mennyivel lesz jobb a part oldalon venni az utolsó szigeteket, de most már ez az utunk. Mljet közepénél járhatunk, a csapat visszatért a váltásokhoz, még hosszú ez a verseny. A sziget után Dubrovnik fele ha lehet nagyobb vitorlákat húzunk, a nagyvitorlát kireffeltük, avagy visszahúztuk."

20.55 - "Leszakadt a Code zero, 12 percig lassult a hajó, de elképesztően gyorsan megoldották a problémát a srácok, azóta ki is javítottak a felhúzó veret hibáját. Naplementében a nehezen kialakuló szelekben a spinakker is felkerült, most már a gyorsan leterjedő borában száguldunk újból. Előttünk és északra villámok és a hegyekben a tipikus bora felhők halmozódnak, most éppen fokra váltunk, de leszakadt a felhúzó, keressük a hibát és megoldjuk. Mljet szigetet közelítjük, erősödik a szél." 

17.20 - "Hvar sziget mellett haladunk, a leállótól 11 csomós szélig, nagyon változékony körülmények között. A csapat folyamatos vitorla cserékkel reagál, a legnagyobb sebesség folyamatos tartása állandó munkával jár, de nagyon olajozottan es gyorsan történik minden. Még nem döntöttük el, hogy Korculahoz bemenjünk-e a tavalyi útvonalon, figyeljük a sokféle széljelzés alakulását. A mezőny nagyon szépen felzárkózott mögénk, kiugró a Dubrovnik, Cuba Libre es a Damaco teljesítménye - előnyszámaik alapján az élen is végezhetnek még a 40 láb körüli hajók. A szlovén óriás kb. 20 mérföldre van előttünk, a pályarekordunk megdöntéséhez 1,5 óra múlva be kene futnia, erre nincs esélye most. Hamarosan esős zónába érünk."

13.30 - "Split magasságában vitorlázunk, Code Zerora váltottunk, 8 csomós szélben most 10,8 csomóval jövünk az első mögött. A 100 lábas hajó képességeihez képest nem tud jobban ellépni tőlünk továbbra se. A meteo előrejelzés estére 35-70 csomós északi szelet hirdetett rádión, ez meg is fog érkezni - reméljük a mezőny is épségben odaér a célba."

08.10 - "Jó reggelt Dalmácia! Munkás éjszaka után vagyunk, a sok sziget es zátony között es a változó erősségű es irányú szel miatt a hangsúly a navigátor munkáján volt, ő egy órát tudott pihenni. Jelenleg 16 mérföldre vagyunk a szlovén maxitol es mögöttünk 20 mérföldre érkezik a Damako Millenium 40-es. Várhatóan a bora elott egy szépen frissülő misztrallal tudunk tompa kreuzban, majd felszelben hasítani Regent Porto Montenegro-ba. Most érünk Zirje bejáratához, Dél-Dalmáciában vitorlázunk."

03.20 - "Zadar környékére értünk, cirkálunk a kis szigetek, zátonyok, halászok között. Az imént mentünk el egy tintahalász hajó reflektorai mellett, utat engedett nekünk. A holdra nem számíthatunk idén, de vakuznak a közeli zivatar felhők es világítanak a planktonok a kiemelt tőkesuly körül. Teljes a koncentráció, nagyon egyben van a csapat."

23.00 - "Teljes motivációval hajt a csapat a kontinens leggyorsabb jachtja mögött a Thousand Islands Race első szakaszán. Pag-sziget mellett vitorlázunk 8-9 csomóval, szembe szélben. Vitorlacsere zajlik éppen, a csapat teljes bedobással dolgozik, pörög a váltás, fordulunk, nyekereg, nyög a maximumra feszített hajó."

20.23 - "Vezetünk a Thousand Islands Race-en! 8 órája megy a verseny, de még mindig az óriás Esimit Europa előtt vagyunk. A váltások tökéletesen mennek, igyekszünk a frissebb szeleket mutató zóna felé és ameddig tudjuk fogjuk a 100 lábas maxi jachtot. Figyelünk tovább"

18.25 - Átvette a vezetést a Wild Joe!!

17.47 - "Mi délről, ők északról kerülik Plavnik szigetet. Nálunk még van szél, ott leállt. Bízunk benne, hogy itt hamarabb frissül vissza a tenger felől."

16.37 - "Kijöttünk végre a Kvarner vakuumbol, elég jól tartjuk az Esimit Europa-t. Átlagosan 5 percenként cserélünk vitorlát. Most frissülést kaptunk és halzolgatunk a szűkülő kijáratban. Pörög a csapat, a standby legénység is a fedélzeten!"

A Wild Joe útvonala visszanézhető itt:

Cikkünk folyamatosan frissül!

Hozzászólások