Snowboard - A sikert nem adják ingyen
A sikert nem adják ingyen
Gyarmati Panka védjegye, a hátraszaltó (Fotó: Facebook)

A sikert nem adják ingyen

Pintér LászlóPintér László
2016/02/25 17:15

A snowboardosokról a legtöbb kívülállóban még ma is az a kép él, hogy fiatal huligánok, akik tesznek a szabályokra, csak isznak, füveznek, buliznak. Akik valóban így gondolják, azokat sajnos ki kell ábrándítanom. A profi snowboard kőkemény élsport, ahol csak a legjobb fizikumú, szigorú rendszer szerint élő és kutya sokat dolgozó sportolók lehetnek versenyképesek.

Való igaz, hogy a snowboard születése a megszokottól való elszakadásban gyökerezik. Az is tagadhatatlan, hogy a versenyen kívüli életformához hozzátartozik a lazaság és a buli. A snowboard versenysport azonban profi sportolói hozzáállást követel. Senki sem születik úgy, hogy egy 10 méter magas ugratóról harmincat repülve képes legyen akárcsak talpra esni.

Az alábbi videón látható edzésprogram csak a jéghegy csúcsa. Töredéke annak a munkának, amit egy profi snowboardos végez, hogy a legjobbak közé kerüljön. A történet hátteréről annyit, hogy Gyarmati Panka tavaly márciusban az utolsó FIS Világkupa-versenyen Csehországban az edzésen túl nagyot röppent egy ugratón, és súlyos felkartörést szenvedett. Több hónapos rehabilitáció alakította át a nyári száraz edzésprogramját.

A snowboardversenyzők számára ugyanis a téllel nem ér véget a munka, sőt, szinte azonnal kezdődik a fizikai felkészülés a következő szezonra. Soha véget nem érő órák a konditeremben, crossfit, törzsizomzat-erősítés, mozgáskoordinációs gyakorlatok, trampolin – és a sor még hosszan folytatható.

Panka egy speciális stabilizációs tréninget is beiktatott a felkészülésébe, ezt láthatjátok a videóban. Bármily könnyednek is tűnnek ezek a gyakorlatok, egyáltalán nem azok. Olyannyira nem, hogy a kétszeres olimpikon, kétszeres EB-6., valamint Univerziádé-3. helyezett atlétát, Ajkler Zitát is lenyűgözte:

„Hajdan aktív atléta koromban sajnos nem voltak még ismertek számunkra itthon a hasonló eszközök, illetve módszerek, de manapság már egyre inkább teret hódítanak a saját testsúllyal végzett, egyensúlyt és koordinációt fejlesztő, valamint a core gyakorlatok, melyek elengedhetetlenül fontosak minden sportolónak. Azokat a feladatokat, amiket Pankától látunk a videón, sokan hosszas gyakorlás után sem tudnák így megcsinálni. Hihetetlenül fejlett koordináció, egyensúly és kinesztézia kell hozzá, számomra lenyűgöző, amit tud. Nyilván sportágából kifolyólag specifikus gyakorlatokat végez, de egyes elemeit a látottaknak minden versenyző hasznosítani tudja, akár kiegészítésképpen is, de egy új inger mindenképpen pozitív hatású tud lenni.”

A magyar női kardvívó és tőr válogatott erőnléti edzőjeként Zita pontosan tudja, mennyi munka rejlik az alábbi videó mögött.

Stability Workout with Panka GyarmatiMég a szezon előtt forgattunk Gyarmati Pankával. Nem meglepő, hogy iszonyat gyorsan - pár Stability edzés alatt rengeteget fejlődött, hisz a lejtőkön, ugratókon hasonlóan nagy koncentrációra, egyensúlyra, es koordinációra van szüksége! Azt pedig láthattuk, hogy Panka a világ élvonalában van! :)

A Stability Workout-tal Te is rengeteget fejlődhetsz, olyan gyakorlatokon keresztül, ahol az állóképesség- és erőfejlesztés mellett ügyesebb, és kontrolláltabb lesz a mozgásod, így a különböző sportok elsajátításában hatalmas előnnyel indulhatsz, és a mindennapi élet akadályait is könnyebben veszed! :)

https://www.facebook.com/Gyarmati-Panka-195663210469504/?fref=ts

Közzétette: Stability Workout – 2016. február 24.

Hozzászólások