Egyéni sportok - Szupertitkos edzéseim
Szupertitkos edzéseim

Szupertitkos edzéseim

HosszabbitásHosszabbitás
2014/11/12 15:46

Kedves Futó őrültek! Kaptam gondolatébresztő leveleket tőletek, köszönöm nektek. A válaszokat, kifejtéseket lentebb olvashatjátok.

Nemrég megjelent egy bővebb, mindent érintő cikk rólam. Németh Györgyivel sokat beszélgettünk a futásról, egy profi futó életéről. Ha többet szeretnél tudni, KATT IDE.

németh györgyi

Folytatva a felkészülést, túléltem az 5. hetemet is. Nagy öröm, átléptük a 120-as határt, 127km/hét a jelenlegi állás. Az edzések még arról szólnak, hogy visszakapaszkodjam és elérjek egy olyan szintet, amiből bátran lehet emelni a mennyiséget. Sérülésmentesen. Itt van tehát a szupertitkos terv kicsinyke részlete. Bár nem vagyok híve annak, hogy kiragadjak egy-egy hetet, mert egy rendszert és edzésmódszert évekre visszamenőleg érdemes elemezni. Érdekességképp mégis leírom, mert sokan kérdezték és talán izginek tűnhet. Íme dióhéjban:

Hétfő: De:12km 600m/400m váltogatás (bemelegítés, levezetés, 8km) Du: 6km lazán 10-szer 100m

Kedd: De: 3-szor 3km tempo (bemelegítés, levezetés, 7km) , Du: 6km lazán 6-szor 100m, +erősítő edzés

Szerda: 15km könnyű, 6-szor 100m

Csütörtök: 9-szer 1000m( bemelegítés, levezetés 8km) Du: 6km lazán

Péntek: 15km könnyű

Szombat: 2,5km könnyű, 10km tempós futás, 2.5km könnyű+erősítés

Vasárnap: 1 óra futás

Egy apróbb hiba is felütötte a fejét a futásaimban. A tempóérzék hiánya. Ez igen fontos maratonnál. A résztávoknál az első 400m-t mindig elrohanom. Így Zoli csütörtökön azt a feladatot adta, hogy:

  • nem mehetek a tervezett maratoni tempónál gyorsabban
  • nem futhatom meg az első 400m-t

Még életemben nem szenvedtem így. Odafigyelni a futásokon belül is a 200 méterekre, folyamatosan kontroll alatt tartani a testem, visszafogni a pacikat. Közben azt is felülírni, hogy fáradt az izomzatom a héttől, de ezt akkor is meg kell csinálni. Nem tűnt nehéz edzésnek, de annyira elfáradtam, hogy csak hazamászni tudtam. :)

Fejtörést okozott továbbá, hogy az erősítéseket hogyan tegyem be a hetembe. Heti kétszer csinálok keményebb kondizást, (trx, fittball, gyógytorna gyakorlatok...). A könnyű napokra illesztettem be őket, hogy még ne rombolja a másnapi résztávos munkát. A túlzott erősítés nem kedvez, főleg karra, mert bemerevedik tőle a vállam és nagyon hülyén kezdek mozogni. Kísérleteztem, mennyi az annyi. Talán idén eltalálom.

Az edzőpartner kérdés, hogy más profi maratonistákkal tudjak edzeni, szinte esélytelen. Egyrészt, ahány maratonista, annyiféle edzés. Eldobni a megszokott edzéstervet és máshoz alkalmazkodni rizikós. Ami az egyik embernek könnyű tempó, a másiknak közepes. A vége pedig az, hogy valamelyik belehal a munkába vagy nem jön ki az eredmény.

Régen lehet, hogy működött az összefogás. Mára azonban kevesen maradtunk és akik maradtak, szétszórva élünk Magyarországon. Ráadásul mind máshonnan közelítjük meg a felkészülést, így nehézségekbe ütközik akár egy-két edzést összehozni. Könnyű futást esetleg hangolhatunk, erre volt példa idén télen Jelena Prokopcsukával, de amikor már csúszik valami miatt a hetünk, esetleg valamelyikünk fáradtabb, már nehézségekbe ütközik a szervezés.

Kálovics Anikóval tervezzük a közös munkát. Remélem ebben az évben összejön két hét közös munka. Már nagyon várom. :)

Feljegyzés magamnak és lehet, ti is így gondoljátok: egyedül tényleg nehéz, ugyanakkor csodálatos utazás magam körül. Jó lehetőség arra, hogy megismerjem a testem és lelkem működését terhelés közben, erősségeimet és gyengeségeimet Viszont szükség van néha arra, hogy legyenek körülöttem. Ne szalasszam el a lehetőséget, hogy másokkal együtt edzhetek. 

Köszönöm azoknak, akik néha velem tartanak. :)

Még többet rövidebben ITT találtok rólam.

Hozzászólások