Egyéni sportok - "Ha arcra esel, akkor is előre haladsz"
"Ha arcra esel, akkor is előre haladsz"

"Ha arcra esel, akkor is előre haladsz"

HosszabbitásHosszabbitás
2014/11/21 08:09

Már a címben erőteljesen utalok elmúlt hetem történéseire. Nem szépítek. Bitang mód elfáradtam. Emelgettük szépen hétről hétre az adagot, valamikor meg kellett történnie. Az eszemmel mindig tudom, de a gyakorlatban nehéz elfogadni, hogy néha egyet hátra kell lépni, hogy utána 5-öt előre szökkenjünk. Pár nap önmagamban morcogás után felfogtam, hogy pihenősebb lesz a hét. Felvérteztem magam, hogy ilyenkor a könnyebb edzések is iszonyúan esnek. Átvergődtem rajta és nagyon bejött ez a döntés. De bővebben jövő héten.

Pár szót az erősítésről. Itt van 4 gyakorlat, melyeket Horváth Andi gyógytornásztól tanultam az elmúlt hónapokban. Egy futó számára fontos megerősíteni a mély hátizmokat, törzsizmokat, hasizmokat. Saját tapasztalat, hogy a karizmokat sem árt, de nem érdemes nagyon ráfeküdni egy hosszútávfutónak, mert bemerevedik tőle a kar. Nálam az történt, hogy a nyakam és a "csuklyás rész" beállt teljesen, a karjaimat felhúztam és beszűkült a karmunka. Így visszavettem, heti egyszer dolgozom rá, de akkor sem csak arról szól az erősítés. Gondoltam, csepegtetek pár gyakorlatot, amik hatékonyak, futókompatibilisek.

Ha bármi probléma lenne a  kasznival, a bejegyzés végén találtok majd egy listát, akikkel én dolgozom vagy dolgoztam és szerintem kiváló szakemberek. Sokszor mentették meg a "bundácskámat" a sérüléstől. De azt kívánom nektek, hogy erre ne kerüljön sor. :) <3

Fitt ball gyakorlat, a fenék-has közben feszítve és ügyeljünk rá, hogy ne mozogjon a labda össze-vissza.

Hasizom (leginkább alsó) figyelni kell, hogy a derék a földön maradjon

Hajlítóra gyakorlat (labdára ügyelni, hogy egyenesbe maradjon és ne ficánkoljon)

Törzs, hasizom, a láb kinyújtásának pillanatában a farizom és has feszít)

Itt a stáb, ahogy ígértem. A névre kattintva találjátok az elérhetőséget.

  • Horváth Andi gyógytornász, manuálterápia, edző
  • Dr. Kovács Gellért, manuálterápia, trigger pont terápia, osteopátia
  • Bogó István, masszőr: +3620-344-4952
  • Igaz Bálint, masszőr: +3630-213-7639
  • Pordány Orsolya, gyógytornász, manuálterápia, edző

*idézet forrása: Victor Kiam

 

Hozzászólások