NBA - Megy a licit Durantért
Megy a licit Durantért
Fotó: Europress/Getty

Megy a licit Durantért


2014/08/21 11:59

Néhány hete idegi és fizikai fáradtságra hivatkozva lemondta a kosárlabda világbajnokságot Kevin Durant. Az Oklahoma City Thunder klasszisát már akkor is megtalálták a "rossznyelvek", hiszen azt véleményezték, hogy igazából egy küszöbön álló giga-reklámszerződés tető alá hozása (nehogy megsérüljön addig, míg alá nem írják a papírt) lehet a döntés hátterében. Nos ebben az ügyben jöttek új fejlemények, amely szerint Durant menedzsmentje (a Ros Nation Sports) értesítette a kosaras jelenlegi egyéni szponzorát, (nem mellesleg az amerikai válogatott egyik fő támogatóját) a Nike-t arról, hogy védencük kecsegtető ajánlatot kapott.

Az ESPN információi szerint Durant elé egy olyan, tíz évre szóló megállapodás tervezetet tettek le, amely összesen 265-285 millió dollár közötti összeget garantálna neki. A Nike konkurensének számító Under Armour nevű cég soha nem invesztált még egyetlen sportolóba sem ilyen összeget (ez a cég marketing büdzséjének 10%-át teszi ki!), így a kosárlabda piacon egyelőre kis halnak számító cég agresszív piacnyerési politikáját sejtik most a háttérben az amerikai szakértők. Ha létrejön a megállapodás, akkor Durant ezen keresztül befolyó éves jövedelme több lehet, mint amit az Oklahoma fizet neki (19,9 millió dollár) éves szinten.

A Nike szakemberei a hivatalos értesítés óta vakarhatják a fejüket (bár nyilván ők is tudtak a védencük körül repkedő számokról), mert a korábbi szponzorációs megállapodásuk tartalmaz egy olyan részt is, amely szerint ha ők is megadják a rivális által kínált szponzori csomagot, akkor Durantnak maradnia kell náluk. A bónuszkifizetésekkel együtt a Nike most éves szinten nagyjából 20 millió dollárt tesz a szponzori-csomagba, kérdés, hogy ezt meg akarják-e még jó 30%-al fejelni. Arra ugyanakkor számíthatnak, hogy Durant az egyik leghűségesebb sportolójuk, aki annak idején még egyetlen NBA meccset sem játszott a ligában, ám mégis a pipás céget választotta a neki jelentősen többet kínáló Adidas helyett. Ellenérv ugyanakkor, hogy Durant alig 30 km-re nőtt fel az Under Armour központjától, a cég pedig állítólag régóta bőkezűen támogatja a helyi közösséget, ami akár a vb-ről most lemaradó kosaras hiúságát is legyezgetheti...

Hozzászólások